Virksomhedens historie!
(tryk på hver af de små billeder for større gengivelse)
Brøndby Ombytnings Service blev grundlagt i 1976, af Direktør Stiig Jørgensen. Efter at have drevet en benzintank på Frederiksborgvej i København NV i 3,5 år, hvor gearkasserenoveringen af manuelle gearkasser blev startet, valgte Stiig Jørgensen, at satse på denne branche.
Det tilhørende værksted på tanken var dog for lille og man flyttede derfor ved stiftelsen af Brøndby Ombytnings Service i 1976 til lejede lokaler på Vejlegårdsvej i Brøndby Strand, der af navnet Brøndby Ombytnings Service.
Efter 5 år i disse lokaliteter, var der igen brug for større og mere egnede lokaler på grund af den positive udvikling. I 1981 fandt Stiig Jørgensen bygningerne på Snedkergangen 10 i Karlslunde, og flyttede firmaet dertil. Da navnet Brøndby Ombytnings Service allerede havde fanget branchens opmærksomhed, valgte man at bibeholde navnet på de nye lokaliteter.
I 8 år gik firmaet støt sin gang i de 2 bygninger på Snedkergangen, men så i 1990 blev behovet for udvidelse igen nødvendig. Der blev bygget en ny hal der forenede de 2 allerede eksisterende bygninger. Denne bygning kom lige på det rette tidspunkt, da Brøndby Ombytnings Service også gik hen og blev officiel VEGE-Importør, og et varelager af nye motorer skulle huses.
Allerede i 1990 kunne man se behovet for endnu mere plads, og da grunden ved siden af (Snedkergangen 12) endelig blev sat til salg i 1993, blev den hurtigt erhvervet og byggeriet af den store hal blev sat i gang. Samtidig blev firmaet omdannet til Brøndby Ombytnings Service A/S.
Med den nye hal og den stigende aktivitet, blev der også behov for større og bedre kontorfaciliteter. I 1995 påbegyndte man så denne tilstødende bygning, først blev parkeringspladserne lagt, og derefter kontorbygningen samt bygningen med plads til nyvarelager bygget. Sidstnævnte er i dag blevet ombygget til automatgearsværksted. Samme år trådte sønnen Kim Jørgensen ind i firmaet.
Siden er der ikke sket noget fysisk udvendigt, da der ikke kunne bygges mere end 30% på grundene. Men internt skete en konstant udvikling. En logistikform blev skabt, så man vidste hvor hver enkelte af de næsten 3000 gearkasser der fandtes i firmaet, lå. Ligeledes blev et nyt EDB-program skabt, som selv den dag i dag, styrer hele den daglige gang i Brøndby Ombytnings Service A/S, lige fra de ansattes daglige arbejdsskema til indkøb af reservedele, til et unikt katalog over næsten samtlige gearkasser der kører i Skandinavien, alt sammen skabt og vedligeholdt af Stiig Jørgensen selv. Programmet der er i konstant fornyelse, blev allerede skabt i Brøndby Ombytnings Services spæde begyndelse men har gennemgået mange opdateringer i tidernes løb, og er blevet et af de vigtigste værktøjer for firmaet, og stadig bliver det fornyet og forbedret næsten dagligt.
Sidst i 2007 blev den første automatgearkassemekaniker ansat. Virksomheden havde på dette tidspunkt solgt og monteret automatik i flere år, men havde købt gearkasserne af underleverandører. Nu mente ledelsen det var på tide at bevæge virksomheden ind i produktionen også. Denne afdeling voksede allerede kraftigt i det første år.
2008 blev så året, hvor Brøndby Ombytnings Service A/S virkelig holdt sit indtog i automatgearbranchen med opkøbet af Nordeuropa´s største automatgearfirma Auto Matic Transmission A/S i Søborg. Med dette indenfor dørene begyndte en helt ny æra for Brøndby Ombytnings Service A/S. I flere måneder blev der arbejdet meget hårdt af både ledelsen og alle de ansatte, for at få plads til det nyerhvervede firma. Da dette var lige så stort rent fysisk som Brøndby Ombytnings Service A/S selv, var det noget af en bedrift at skabe plads til det hele indenfor Brøndby Ombytnings Service´s egne rammer. Der blev bl.a. monteret næsten 2000 meter hylder for at få plads til reservedelslageret fra AMT.
Via det nyerhvervede firma fik virksomheden desuden maskinerne til fremstilling af ombytnings Convertere, og med dem på plads, er Brøndby Ombytnings Service A/S nu det eneste i Danmark med mulighed for at reparere og genopbygge Convertere, som vi har startet op pr. 1. januar 2009.
2009 og frem til 2012 har været nogle utrolig spændende år, der er sket stor udvikling både i firmaregi men også i medarbejderstaben. Vi har desværre måtte sagt farvel til en rigtig god medarbejder Jacob, som valgte at prøve at stå på egne ben, og vi ønsker ham al held og lykke fremover. Men dertil har vi også erhvervet os nogle nye meget dygtige folk, som tegner meget lovende for B.O.S.´s fremtid. Vi har etableret endnu flere gode kontakter rundt omkring i verdenen, som gør, vi kan være behjælpelige med mange flere reservedele og gearkasse reparationer til yderst gode priser og stadig bibeholde den højeste kvalitet. Vi har også fået online betaling via vores hjemmeside af kunders regninger, så de kan afhente deres biler uden at skulle møde op indenfor åbningstiderne.
En af de mange nye samarbejdspartnere, var Multibrand, der bla ejer importen af Mitsubishi, Chevrolet, Peugeot, Ssangyong m.m. – det sidst nævnte mærke, blev en ret stor del af B.O.S. A/S, da vi blev bestilt til at rette en produktfejl i ca. 600 gearkasser på biler der stod i Sverige. Så efter fornemt besøg fra det koreanske hovedsæde og af direktøren fra den danske afdeling, gik arbejdet stødt igang.
Vores Converter afdeling køre nu også som en velsmurt maskine, med en utrolig dygtig mand bag roret, og det meste af Danmark inklusiv andre nordlige lande, har fået øjnene op, for de gode og billige priser vi kan levere på næsten samtlige convertere.
Vi har yderligere i 2012 valgt at investere i en stor CNC-maskine, med henblik på selv at kunne bearbejde elementer som oliepumper til automatgearkasser, fremstille beslag, special bolte og andre drejeelementer, som kan være svære at fremskaffe, eller som slet ikke kan købes, og dermed få en endnu bedre mulighed for, at hjælpe vores kunder billigt og hurtigt på vejen igen. Denne maskine giver også god mulighed for at B.O.S. A/S (Brøndby Ombytnings Service A/S) fremover kan være behjælpelig i andre brancher såsom bygge-branchen. Vi ser meget frem til, hvad dette nye tiltag kan medføre af spændende opgaver.
Med den endnu større interesse for B.O.S. A/S både fra indland og udland, har vi pr. 5/10-2012 valgt at ændre virksomhedens navn til et mere internationalt navn, hvilket fremover vil for vores udenlandske kunder og leverandører være en lettelse, da de altid har haft lidt svært ved de danske bogstaver. Så fremover vil der på virksomhedens hjemmeside og ligeledes rundt omkring i annoncer og daglige tale, blive refereret til os som BOS Transmissions A/S.
2013 bragte utrolig mange spændende og udfordrende ændringer med sig. Som det første, blev navnet BOS Transmissions A/S endeligt slået fast og pr. 1/1-2013 begyndte navnet at florere iblandt vores kunder og leverandører. Derudover udvidede vi med et top moderne sporings apparat, og en olie-flush maskine, så vi nu kan spore bilerne efter de har haft afmonteret bl.a. forbroen, hvilket førhen måtte gøres ude i byen. Med den nye olie-flush maskinen, kan vi nu også gennemskylde gearkasserne på en bedre, hurtigere og for kunderne billigere måde, end man hidtil har kunne. Som en af de lidt større ting i firmaets historie, så blev BOS Transmissions A/S som det første firma uden for SMC/Semlergruppens, som bl.a. står for importen af Audi, VW, Seat og Skoda, godkendt til at blive opkoblet til online service, direkte til de tyske original fabrikker for samme mærker, så vi nu kan udføre præcis de samme opgaver som de autoriserede værksteder selv kan. Dette omhandler bl.a. software opdateringer, låse styreenheder op m.m. Vi ser det som en stor ære og ligeledes en reel anerkendelse fra Audi/VW´s side af, at de anerkender vores ekspertise og tildeler os adgang til deres interne informationer og muligheder.
På en anden ny front, bevægede BOS Transmissions A/S sig også ind i generel optimering af styrebokse. i lægmandssprog betyder det en reel tuning af bilen via dens styreenhed. Men vores fokus er ikke på bilens flere hestekræfter den får, men derimod den brændstof besparelse det kan medføre sig, afhængig af hvordan man vælger at køre bilen efter dens optimering. Med dette nye tiltag, går BOS Transmissions A/S ind i endnu en ny branche, som vi håber kan blive et godt sidestykke til resten af firmaets ekspertise områder.