Renovering af bil converter
Som det eneste firma i Danmark med egen converter fabrik til biler med automatgearkasser, tilbyder vi renovering af kundernes egne bil convertere. Næsten altid fra dag til dag.
Vi løser opgaver lige fra rens af converterne til fuld hovedrenovering af dem, hvilket også giver muligheden at fejlfinde den oprindelige converter, inden man bare monterer en ny.
Vi ligger ligeledes inde med Danmarks største færdiglager af nyrenoverede enheder og ligeledes Danmarks største lager af brugte bil convertere klar til genopbygning, hvilket gør os leveringsdygtig i de fleste mærker indenfor 24 timer fra ordre. (tryk på billedet for større gengivelse)
Med et stort bredt og – i Danmark – enestående maskinsortiment, utrolig dygtige ansatte og reservedele fra både Europa, USA og Asien, som bliver leveret hver eneste dag, hjælper det yderligere til, at leveringstiden er så minimal som muligt.
De fleste convertere kan leveres for 3500,- + moms. Dog findes der typer, der både er billigere, enkelte der er lidt dyre, og så er der dem, som slet ikke kan laves, hvor vi i disse tilfælde som regel kan skaffe en original til en væsentlig billigere pris, end de autoriserede forhandlere kan herhjemme.
Kontakt os og få et tilbud på din converter tlf : + 45 46 15 12 66
Torque bil converter!
Torque bil converter eller moment omformeren, som den også er kaldt af nogen, er den mest anvendte og traditionelle converter til biler med automatgear i dag. Converteren har til opgave at frakoble den konstant roterende motor fra gearkassen.
Hvordan virker en Torque bil converter?
En Torque converter består af 3 hovedelementer (se/tryk på billedet). En impeller, en turbine og en stator. Impelleren er fæstnet til converterhuset, som så igen er fæstnet til motorens svinghjul (svinghjulet er en del anderledes end det traditionelle svinghjul, man kender fra en bil med manuel gearkasse).
Impelleren er i bund og grund en centrifugal pumpe, der følger med rundt, når svinghjulet drejer og ved hjælp af dens vinger, slynger olien fra converterens centraldel ud til yderkanten af converteren, og derved skaber en pumpefunktion.
Olien cirkulerer herefter i yderkanten af converteren og bliver så sendt tilbage ind i turbinen. Turbinen fungerer egentlig modsat af, hvordan impelleren fungerer. Hvor det er fæstningen til svinghjulet, der får impelleren til at dreje, er det olien der får turbinen til at dreje. Turbinen er udstyret med indvendige noter, der griber fast i gearkassens indgående aksel, der har tilsvarende noter. Olien passerer igennem turbinen, og får den derved til at dreje, og med det drejer gearkassens indgående aksel også med rundt.
Idet olien når den inderste del af turbinen, bliver den ledt igennem statoren, som er designet til at dirigere olien ind i impellerens indre kanaler. Processen starter herefter forfra, og dermed bliver væsken konstant cirkuleret rundt.
Oliepumpe og convertehals skal matche
Gearkassen og bil converteren deler olie, og converteren har ligeledes fat i gearkassens oliepumpe via converterens hals. Dette gør at gearkassens oliepumpe også altid er roterende, når motoren er i gang. Det er her mange værksteder oplever problemer, efter de har monteret en ny bil converter. Har de ikke formået at fange oliepumpen korrekt med converterhalsen, kan de have ødelagt eller helt knust gearkassens oliepumpe.
Kontakt BOS Transmissions A/S
Kontakt os og få et godt tilbud på netop den bil converter, du har brug for. Vi kan også hjælpe dig med mange andre services som f.eks. olieskift og montering af ekstra oliekøler.
Ring på +45 46 15 12 66 og lad os høre, hvordan vi kan hjælpe dig.